TERMÉSZETKÖZELI SPORTTÁBOR – MÁROKPAPI

2015 augusztus 9. és 2015. augusztus 13-a között 15 Teichmannos diák és három pedagógus Márokpapiban a Csiperke Erdei Iskolában táborozott, mely az E-misszió Természet- és Környezetvédelmi Egyesület tábora. Márokpapi település Vásárosnaménytól 20 km-re, a Szatmár-Beregi Tájvédelmi Körzet szívében található. A kicsiny – 360 fős – falun nem halad keresztül főforgalmi út, így elhelyezkedése miatt nincs átmenő forgalma.

Az erdei iskola témája, célja, hogy a gyerekek megismerkedjenek a Beregi-sík érintetlen természeti és kulturális kincseivel, megszeressék a természetet, felismerjék a minket körülvevő világ fontosságát és annak szépségét.

Program:

1. nap A csoportalakító játék után sétát tettünk a közeli hagyásfás legelőre.  Ismerkedés a Szatmár-Beregi Tájvédelmi Körzettel (kialakulása, természetföldrajza, életközösségei). Este csillagtúra, az éjszaka hangjai, tájékozódás a csillagok segítségével, csillagképek.
  2. nap Ligeti barangoló: A fás legelők növényei: (növényismeret, dendrológiai ismeretek, cserjeismereti játék) Térképészet (Tájékozódás a természetben: iránytű használata, tájékozódás a térképen, térképjelek térképszínek megtanulása). Gyógynövények ismerete és gyűjtése. Amikor a parányok óriásokká nőnek” – Mikroszkópos foglalkozás.
    (A gyűjtött anyag vizsgálata. Vízminőséget jelző “parányok” megfigyelése)

Kézműves foglalkozás, ahol rengeteg csodálatos műalkotás készült. Este szalonnasütés.

1. nap Kirándulás a Csiperke Tanösvényen és a Téb-erdőben (Megfigyelési szempontok és a tájékoztatótáblák alapján a munkafüzet feladatainak megoldása, az erdő fogalma, alkotói, felépítése.) Tivadaron fürdés a Tiszában.
  2. nap Túra a Tarpai-hegyhez: Vulkánok az Alföldön, hegységképződés története, a hegy geológiája, természeti értékeinek megismerése. Délelőtt Zsuzsa néni a gyógynövények ismerője már a bevezető beszélgetéskor rádöbbentett minket arra, hogy mennyi fajta gyógynövény él környezetünkben, amit mi is ismerünk. Az erdei séta közben számtalan hasznos gyógynövényt mutatott még, amit mi eddig gaznak hittünk. Délután séta a faluban, Az Árpádkori és a katolikus templom felkeresése.
  3. nap Ez volt az utolsó napunk a táborban. Reggeli után becsomagoltuk bőröndjeinket. Értékeltük a csapatok teljesítményét. Ebéd után végleg búcsút vettünk a tábortól.

Horváth Írisz: Minden hajnalban túráztunk, éjszaka a csillagokat vizsgáltuk, napközben pedig a Tiszában fürödtünk és érdekes vetélkedős feladatokat oldottunk meg. A jutalmunk egy-egy jól megoldott feladatért fabatka volt. Ezeket egész héten lelkesen gyűjtöttük. Ellátogattunk a Beregdaróci strandra is. Mindnyájan megfeleltünk a bátorságpróbán, amely igen emlékezetes marad sokunk számára.

Harsányi Boglárka: A túrák végén büszkék voltunk magunkra a megtett kilométerek hallatán….

Mályer Amina: Nekem a bátorságpróba tetszett a legjobban, bár egy kicsit féltem, mégis sikerült.

KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR10 KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR9KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR8 KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR7 KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR6 KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR5 KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR4 KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR3 KISVARDA-TEICHMANN-NYARI TABOR2